مقامات پکن گردشگرهای چینی بی‌ادب را به بلک‌لیست می‌برند!!!

اجاره آپارتمان مبله در تهران - اجاره سوئیت در تهران - اجاره روزانه آپارتمان در تهران

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

در این سه روز یک عده از درخت‌های هلوی معابد بالا می‌روند. یک عده گل می‌چینند. یک عده به جان ماهی‌های توی دریاچه می‌افتند. یک عده هم رو می‌آورند به دلالی و خرید و فروش جنس‌های ممنوعه.

به گفته‌ی مقامات چینی تمامی کسانی که در این بلک‌لیست اسم‌شان ثبت بشود، به عنوان «مسافر بی‌شعور»!!! طبقه‌بندی می‌شوند و به کمک فناوری تشخیص چهره  و سیستم دوربین‌های مدار بسته، از آن به بعد حق بازدید از پارک‌های شهر را نخواهند داشت.

استفاده‌ی دولت چین از سیستم‌های نظارتی

البته چینی‌ها در استفاده‌ی بی‌حد و اندازه از سیستم‌های نظارتی با دوربین‌های مداربسته مشهور شده‌اند. بعضی از این سیستم‌ها تا حدی خنده‌دار هستند و بعضی ‌هایشان یاد‌آور داستان ۱۹۸۴ جرج ارول است و آن جمله‌ی معروفش که «برادر بزرگ در حال نظارت تو است.».

در سال ۲۰۱۷ هم مسئولان پارک بهشت معدن پکن، در دستشویی‌ها اسکنر چهره به کار گذاشتند. ظاهراً علت این‌کار سرقت بی‌رویه‌ی دستمال‌ توالت‌ها بود. بنابراین از آن به بعد اگر دستمال توالت بخواهید باید به دستگاه نگاه کنید و دستگاه اگر صلاح ببنید یک‌مقدار دستمال کاغذی بهتان می‌دهد. اگر هر کسی آن مقدار دستمال کافی‌اش نبود باید ۹ دقیقه صبر کند تا دوباره نوبتش بشود.

گردشگرهای چینی توریسم

یکی از شهروندان چینی به نام وو چینگ‌گی در این باره می‌گوید: «خیلی از آدم‌های سن و سالدار برای دستمال کاغذی مفت به اینجا می‌آیند. بیشترشان متولد سال‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ هستند. چون در آن دوره فقر را تجربه کردند، هنوز هم از فقر و نداری می‌ترسند. بعضی از کارگران مهاجر هم وضعیت‌شان همین‌طور است.»

بیشتر بخوانید: در بحث امنیت سفر، ایران هم‌ردیف کانادا و استرالیا است!

قبلاً در بعضی از نقاط چین هم تصمیم مشابهی برای کنترل عابران پیاده‌ صورت گرفته بود. به کمک دوربین و فناوری‌های تشخیص چهره، عابرانی که با بی‌توجهی از وسط خیابان رد می‌شوند را شناسایی می‌کردند. بعد بلافاصله تصویر و اسم عابری که تخلف کرده بود، بر روی نمایشگرهای بزرگ کنار خیابان به نمایش در می‌آمد تا از خجالت آب شود.

گفتنی است که هر سال در ایام مراسم  چینگ مینگ، ۱۱۲ میلیون سفر داخلی رخ می‌دهد که طبق آمار وزارت فرهنگ و گردشگری، امسال حتی آمار سفرها ۱۰ درصد از رقم متدوال هم قراتر رفته است.

بلک لیست بلندبالای گردشگرهای چینی

 نظارت بر گردشگرهای چینی در سال‌های گذشته رو به افزایش بوده است. سازمان گردشگری ملی چینی اخیراً اسم ده نفر را که سابقه‌ی رفتارهای بد داشته‌اند، به عنوان بلک لیست اعلام کرده بود.

دو نفر از آن لیست بیست نفره در پرواز بانکوک-نانجینگ با مهمانداران وارد دعوا و مشاجره شده بودند و در نتیجه خلبان مجبور شده بود پرواز را نیمه‌کاره رها کند و به فرودگاه مبداء بازگردد.

یکی دیگر از افراد مندرج در فهرست بیست نفره، با اصرار برای باز شدن دریچه‌ی خروج اضطراری، مانع بلند شدن هواپیما شده بود.

این لیست بیست نفره خیلی سریع گسترش پیدا کرد و حالا به ۶۷۰ نفر رسیده. تمامی افرادی که اسم‌شان در این لیست بیاید از امکانات مرتبط با سفر محروم می‌شوند.  بعضی از این افراد به خاطر سیگار کشیدن در قطار یا ایجاد اختلال در پرواز به بلک لیست رفته‌اند. بعضی دیگر هم به خاطر ممانعت از پرداخت جریمه‌ی مصوب یا شرکت در معاملات اوراق بهادار غیرقانونی برای چندین ماه از سیستم‌های حمل و نقلی هوایی و زمینی محروم شده‌اند.

سازمان حقوق بشر با این گونه نظارت‌های دولت چین موافق نیست و آن را مصداق ورود به حریم خصوصی شهروندان می‌داند.



:: برچسب‌ها: آسیا , اخبار گردشگری , تکنولوژی , چین , خطوط هوایی , سفر به چین , فرهنگ چین , فرهنگ , فرهنگ گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عطایی
ت : چهار شنبه 6 شهريور 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی